loading...
رژیم لاغری سریع
دکتر رژیم بازدید : 152 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

 

میتوان گفت تقریبا هر کسی در طول زندگی خود رژیم های غذایی را تجربه میکند و یکی از مواردی که با آن مواجه میشود رژیم شوک است اما چقدر در باره تجربه رژیم شوک اطلاعات دارید ؟ اصلا برنامه رژیم شوک چیست ؟ تفاوت رژیکم شوک سه روزه و 9 روزه در چیست ؟ ارتباط رژیم شوک با استپ وزنی در چیست و برنامه رژیم شوک چیست ؟ چگونه رژیم شوک بگیریم ؟ برای اطلاع از این  موارد و موارد بیشتر در مورد برنامه رژیم شوک سیب مقاله زیر را بخوانید .

 

تجربه رژیم شوک | آیا رژیم شوک باعث لاغری می شود؟

تقریبا بسیاری از افراد در طول زندگی خود تجربه یک دوره رژیم کاهش یا افزایش وزن را داشته اند و کم و بیش با مشکلات این رژیم ها آشنایی دارند. از جمله مشکلات رایج رژیم های کاهش وزن تثبیت وزن است، یعنی اینکه افراد در دوره رژیم خود به وزن ایده آل خود می رسند اما بعد از اتمام آن دوباره و بعد از مدتی دچار افزایش وزن می شوند.

 

از مشکلات دیگری که در حین تجربه رژیم شوک ممکن است به وجود آید ثابت ماندن وزن است، افراد در یک وزن خاص قبل از رسیدن به وزن ایده آل ثابت می مانند و دیگر وزنشان کاهش پیدا نمی کند. معمولا برای رفع مشکل استپ وزنی افراد تحت رژیمی به عنوان رژیم شوک قرار می گیرند.

برنامه رژیم شوک سه روزه یک رژیم کم کالری یا پر کالری بر اساس شرایط متفاوت بدنی افراد است که در آن هدف تغییر میزان متابولیسم بدن و حمله به چربی سوزی بدن است. در رژیم شوک متابولیسم بدن تغییر می یابد تا وزن تغییر کند و همچنین با چربی سوزی از میزان چربی بدن کاسته شده و وزن فرد کم می شود.

رژیم شوک چه ادعایی میکند ؟

ادعاهای رژیم شوک سه روزه از آنجا که وعده های غذایی در این رژیم بسیار چشمگیر هستند، نظر افرادی که قصد کاهش وزن بالایی دارند را به خود جلب می کند. رژیم غذایی شوک ادعا می کند افرادی که بیشترین اضافه وزن را دارند بیش از ۱۵ کیلو تنها در دو هفته یا ۱۵ روز کم می کنند. در تجربه رژیم شوک سه روزه از فرد خواسته می شود قدرت اراده خود را برای مدت زمان کوتاهی بکار گیرد تا نتیجه ببیند. در این رژیم، ۵ روز رژیمِ سخت گرفته می شود و ۲ روز طبق روزهای قبل از رژیم غذا خورده می شود. این چرخه یک مرتبه دیگر ادامه پیدا می کند و سپس یک روز دیگر رژیم گرفته می شود تا ۱۵ روز تمام شود. اما آیا این رژیم واقعا موثر است و در ۱۵ روز ۱۵ کیلو از وزن شما را کاهش می دهد؟ افرادی هستند که این رژیم را قبلا امتحان کرده و نتیجه هم گرفته اند اما نمی توان چنین برنامه ای را توصیه کرد.

رابطه برنامه رژیم شوک سه روزه و استپ وزنی چیست ؟

رژیم شوک ، رژیمی است که با گرفتن آن روزانه هزار کالری به بدن تان می رسد. این رژیم فقط مخصوص هفت تا ده روز است و همراه کردن آن با ورزش الزامی است. اگر حس پیاده روی روزانه ندارید ، دنبال نتیجه ی درست نباشید. در این رژیم فقط نوع غذاهایی که باید بخورید مشخص شده و میزانش دست خودتان است. فقط یادتان باشد قرار است لاغر شوید. پس فقط به اندازه یی بخورید که سیر شوید نه بیشتر. یادتان باشد که مواد غذایی این رژیم را باید بدون نان بخورید!رژیم شوک چیست؟ | رژیم غذایی شوک برای خارج شدن از استپ وزن

 

چگونه رژیم شوک بگیریم؟‌

رژیم شوک حداکثر باید دو هفته رعایت شود و دلیل این زمان هم محدودیت های زیادی است که این رژیم به همراه دارد.

رژیم شوک همانند دیگر رژیم ها برنامه غذایی و ممنوعیت های خاص خود را دارد.

 

موارد ممنوع در تجربه رژیم شوک سه روزه کدامند ؟

نوشیدنی: در دوران رژیم مصرف نوشیدنی های شیرین، انرژی زا، نوشابه، دلستر و الکلی ممنوع می باشد.

شیرینی: مصرف شیرینی، کیک، بستنی، قند و شکر، شکلات و نان های حجیم ممنوع است.

زیاده روی: مصرف بیشتر از میزان تعیین شده غذاها در دوران رژیم ممنوع است.

تغییرات: تغییر دادن وعده های غذایی، ترکیبات غذایی و جابجا کردن وعده های غذایی ممنوع می باشد.

موارد مجاز در رژیم شوک

در مدت زمان رعایت رژیم شوک حتما باید در طول روز 1 ساعت فعالیت ورزشی هوازی شدید انجام دهید.

در هر روز باید حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

هر روز مصرف میوه و سبزی مطابق با دستور غذایی رژیم شوک رعایت شود.

از بیسکویت های بدون شکر و خشک استفاده نمایید.

عوارض تجربه رژیم شوک سه روزه چیست ؟

رژیم شوک یک رژیم محدود است و هر نوع رژیم محدودی در طولانی مدت می تواند موجب سوتغذیه و ایجاد قحطی در بدن شود.

بدن برای فعالیت های خود نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی دارد ولی در رژیم شوک این مواد به میزان کافی به بدن نمی رسد و ارگان های بدن  نمی توانند عملکرد مناسب خود را داشته باشند.

رژیم شوک همانند دیگر رژیم های کاهش وزن سریع می تواند برگشت پذیر باشد. به همین دلیل رژیم یو یو نیز نامیده می شود.

مشکلات اصلی دیگری که در رعایت رژیم شوک ایجاد می شود تغییرات خلق و خوی و عصبانیت و بد اخلاقی در افراد می باشد، چرا که در این مدت قند به عنوان سوخت اصلی مغز به میزان کافی به بدن افراد نمی رسد و برروی عملکرد های آن اثر می گذارد.

اگر رژیم شوک غیر اصولی گرفته شود و تحت نظر متخصص نباشد نه تنها باعث بهبود نمی شود بلکه خود می تواند عامل بروز یبوست در افراد باشد.

اگر مدت زمان رعایت رژیم شوک افزایش یابد، به دلیل اتمام ذخایر پروتئینی و کربوهیدراتی بدن، عضلات شروع به تحلیل و از بین رفتن می کنند.

معمولا در همه رژیم های لاغری غیر اصولی، به دلیل کمبودهای دریافتی مخصوصا در ویتامین ها افراد دچار ریزش مو شده که این موضوع در رژیم شوک بیشتر از همه نمایان می شود.

معمولا افراد این تصور را دارند که در زمان رعایت رژیم لاغری سریع نباید آب مصرف کنند چون وزنشان افزایش میابد. مصرف نکردن آب چه در زمان رژیم و چه در زمان غیر رژیم، باعث آسیب به بدن می شود و می تواند باعث ایجاد سر درد های شدید در افراد شود.

فواید تجربه رژیم شوک

تجربهرژیم شوک اگر در مدت زمان بسیار کوتاه رعایت شود می تواند بسیار مفید باشد. از فواید رژیم شوک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کاهش وزن سریع: تجربه رژیم شوک به دلیل کالری کم دریافتی باعث می شود فرد در کنار فعالیت ورزشی خود بتواند سریع وزن اضافی خود را کاهش دهد.

خروج از استپ وزنی: در افرادی که دچار استپ های وزنی شده اند می توان از رژیم شوک به عنوان کلیدی برای حل این مشکل استفاده نمود.

درمان یبوست: متخصص تغذیه می تواند در طراحی رژیم شوک میزان فیبر غذایی را افزایش داده تا حرکات دستگاه گوارش تنظیم شود و یبوست در فرد بهبود یابد.

سم زدایی: بعضی از انواع رژیم های شوک میتوانند در عین حالی که کوتاه مدت میباشند اما به پاک سازی بدن از ترکیبات مختلف بپردازند.

آیا در زمان تجربه رژیم شوک باید ورزش کنیم؟‌برای کاهش وزن با هر نوع رژیمی به دو عامل نیاز داریم

کاهش کالری دریافتی درتجربه رژیم شوک

افزایش کالری مصرفی درتجربه رژیم شوک

اگر میزان این دو عامل افزایش یابد بدن ما سریع تر می تواند از وزن اضافی خود کم کند. در همه رژیم ها برای افزایش کالری مصرفی باید ورزش انجام دهیم و حداقل هر روز 1 ساعت به فعالیت بپردازیم.

 

نمونه برنامه رژیم شوک

صبحانه: 2 عدد تخم مرغ + 1 لیوان قهوه

میان وعده: یک عدد میوه که بهتر است سیب باشد.

ناهار: 60 گرم فیله مرغ یا ماهی + 1 بشقاب سالاد + 1 ق غ سرکه سیب

عصرانه: یک لیوان آب گوجه فرنگی

شام: 60 گرم گوشت قرمز یا مرغ یا ماهی + یک بشقاب سبزیجات

بعد از شام: 1 لیوان آب کرفس و گریپ فروت

نکات مهم در رعایت رژیم شوک

رژیم شوک یک رژیم کم کالری است و باید در مدت زمان رعایت آن از مصرف هرگونه نان و غلات و برنج پرهیز کرد.

بدلیل اینکه ابتدایی ترین نوع تجربه رژیم شوک یک رژیم بدون فیبر می باشد نباید گوجه و کرفس و گریپ فروت را مصرف کنید و باید آن ها را آبگیری نمایید.

در وعده های اصلی حتما از سبزیجات متنوع و غیر نشاسته ای استفاده نمایید.

انواع  رژیم شوک

رژیم شوک 7 روزه

رژیم شوک 3 روزه

رژیم شوک سم زدا

رژیم جنرال موتورز

نکته مهم در انواع رژیم های شوک این است که اساس همه این رژیم ها کالری دریافتی پایین و تفاوت آن ها، نوع و ترکیب مواد غذایی مصرفی می باشد.

 

رژیم شوک برای چه کسانی مفید است؟

با اطمینان میتوان گفت رژیم شوک فقط برای افرادی مناسب است که دچار استپ وزنی شده اند و نمی توانند وزنشان را کاهش یا افزایش دهند و رعایت این رژیم برای دیگر افراد اشتباه است و حتی کسانی که دچار استپ وزنی شده اند نیز باید با نظر متخصص تغذیه و تحت نظارت به رعایت این رژیم بپردازند. در غیر این صورت آنها احتمالا با آسیب هایی مواجه خواهند شد.

 

آیا رژیم شوک به  درد می خورد؟

رژیم شوک می تواند برای کوتاه مدت و خروج بدن از وضعیت استپ وزنی رژیم مناسبی باشد اما باید در نظر داشت که در هر سال فقط تنها می توان یک بار از این رژیم استفاده کرد.

بررسی معایب و مزایای رژیم شوک

این رژیم منوی انعطاف پذیری ندارد و ممکن است برخی از مواد غذایی را به بدن نرساند اما با اینکه در بازه زمانی مشخصی است می‌توان در این دوره از مکمل مناسب استفاده کرد.

تنها ایرادی که می‌توان رژیم شوک سه روزه در نظر گرفت این است که ممکن است ثبات وزن برای فرد به همراه نداشته باشد زیرا رژیم نگهدارنده ندارد. از طرفی ممکن است فرد با بی‌ارادگی مجدد به پرخوری سابق بازگشته و وزن کاهش یافته باز گردد. در این رژیم باید:

آب زیاد نوشید

از مصرف الکل پرهیز کرد

زمان مشخصی برای وعده‌های غذایی در نظر گرفت

2روز مجاز نباید پرخوری کرد

با رعایت این قوانین در رژیم می‌توان به کاهش وزن دست یافت اما بهتر است در کنار رژیم از فعالیت بدنی مناسبی نیز پیروی کرد تا نتیجه بهتری کسب کرد.

 

این رژیم با داشتن معایبی که بیان شد، به شدت برای رهایی از استپ وزنی مفید است. برای بهره از این رژیم به منظور شوک وارد کردن به بدن، باید برای بازه زمانی کوتاهی از آن پیروی کرد تا بدن به چربی سوزی مجدد باز گردد.

نکاتی مفید برای لاغری سریع

کاهش مصرف نمک

مصرف روزانه قهوه

قطع مصرف نوشیدنی های شیرین

مصرف قند و نشاسته را کم و قطع کنید

پروتئین و سبزیجات بخورید

۳رور در هفته از دمبل استفاده کنید

مصرف ادویه را افزایش دهید به خصوص فلفل

ورزش های هوازی انجام دهید

آرام غذا بخورید

مواد غذایی مصرف کنید که بر لاغری تاثیر گذار هستند

آب زیاد بنوشید

رژیم غذایی شوک می تواند انتخاب مناسبی برای تجربه کاهش وزن باشد اما توجه کنید که هر رژیم لاغری باید در حد اعتدال و در صورت داشتن بیماری خاص با مشورت پزشک صورت گیرد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 596
  • بازدید کلی : 2,671